אקנה - ד"ר אלה אגוזי

אקנה

אקנה, הידועה בשם פצעי בגרות, הינה מחלת עור שכיחה, המופיעה בדרך כלל באזורי הקרקפת, הפנים, החזה והגב.

האקנה נוצרת משילוב של מספר גורמים: דלקת בזקיק השיער, הפרשה מוגברת של שומנים מבלוטות החלב ונוכחות חיידק בשם P. Acne באזור זקיק השיער.

בניגוד לדעה הרווחת בציבור, אקנה אינה מחלה המתפרצת בקרב נערים ונערות בגיל ההתבגרות בלבד. האקנה עלולה להתפרץ גם בגילאים מאוחרים יותר (לאחר גיל 40), במיוחד בקרב נשים.

מה חשוב לברר לפני שמתחילים בטיפול?

יש לבצע אבחון רפואי יסודי, על מנת לשלול שמדובר במחלה הדומה מאוד לאקנה בשם “רוזאציה”. מחלה זו מתבטאת באדמומיות על גבי העור, בקופרוז ולעיתים גם בפצעונים אדומים ומוגלתיים כמו באקנה, אך ללא מעורבות החיידק P. Acne .

מחלה זו קיימת בגילאים 40-60.

הטיפול הרפואי הנדרש עבור מחלת ה”רוזאציה”, כולל: אנטיביוטיקה מקומית, אנטיביוטיקה או רואקוטן (בהתאם למצב העור) וכן טיפול באדמומיות בטכנולוגיית IPL.

מהם שלבי הטיפול באקנה במרכז לרפואת עור ורפואה אסתטית?

שלב 1 – אבחון סוג האקנה ודרגת החומרה
שלב 2 – טיפולים בהתאמה אישית:
טיפולים רפואיים – כדורים או משחות במרשם רופא.

טיפולי פילינג רפואי – לאיזון הפרשת השומן בעור ולסיוע בהחדרת תכשירי הטיפול המקומי.

טיפול ב-IPL באורך גל ייעודי ואנטי דלקתי, המתביית על חיידק ה P.Acne

טיפול באמצעות מכשיר הטיקסל שמסייע בהחדרת חומרים בשילוב עם מריחת חומרים נגד חיידק האקנה והדלקת.

טיפול להבהרת כתמי עור הנותרים לאחר האקנה – על ידי תכשירים רפואיים וקוסמטים , פילינג ולייזר רפואי.

טיפול בצלקות אקנה ע”י לייזר והזרקות חומצה היאלורונית.

במרכז לרפואת עור ורפואה אסתטית של ד”ר אלה אגוזי מבוצע טיפול משולב באקנה.

הטיפול כולל: אבחון של סוג האקנה ודרגת החומרה והתאמה אישית לטיפול רפואי מקצועי (כדורים או משחות במרשם רופא) , בשילוב טיפולי פילינג רפואי – לאיזון הפרשת השומן בעור וחדירה טובה יותר של תכשירי הטיפול המקומי.

טיפול משולב באקנה וצלקות אקנה

ד"ר אלה אגוזי מתראיינת אצל פרופ' רפי קרסו על הטיפול באקנה ופוליקוליטיס